Disse to tingene etterspør bransjen fra utdanningene Nå opprettes et nytt nettverk for høgskoler og universiteter med kommunikasjonsutdanninger.
Søkte markedsføringssjef som skulle jobbe gratis i tre måneder: – En feil Euron Venture Group skal ansette ny markedsføringssjef, og lokket med en tre måneders lang prøveperiode uten betaling. Nå har de endret stillingsutlysningen.
Tusen takk Harald Eia! «Harald Eia lurte Dagbladet trill rundt med en tekst skapt av kunstig intelligens. Det er bare å si tusen takk!», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Topplederne om krisene de har håndtert: – Det gjør vi aldri igjen Avtroppende Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund forteller om hvordan pandemien endret kommunikasjonen i selskapet. Og Innovasjon Norge-sjefen deler en PR-flause han aldri vil gjenta.
Dette vil NRK-profilen ha slutt på fra kom-rådgivere – Den dagen vi begynner å bli enige, har vi kommet et sted vi ikke skal være. Jeg fortsetter å tro og håpe at vi misliker hverandre akkurat sånn passe.
«The Dark Side» krever flomlys på Stortinget «Vi kommunikasjonsfolk blir gjerne anklaget for å jobbe i det skjulte, men i spørsmålet om åpent lobbyregister er det ikke vi som nekter å skru på lyset», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Vi må slåss mot digitalt søppel «Falske nakenbilder av Taylor Swift. «Skandaleoppslag» med Anne Lindmo. Misbruk av norske medier. Vi som jobber med kommunikasjon, må også ta samfunnsansvar og sloss mot digitalt søppel i ekte forkledning», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Over halvparten av PR-folk vurderer karrierebytte: – Oppsiktsvekkende Fersk rapport kommer med nedslående funn om PR-bransjen i Norge, Sverige og Danmark. Norske ledere kjenner seg igjen.
Farlig lek med yrkesnekt «Regjeringen har nærmest innført forbud mot innkjøp av tjenester fra yrkesgruppen som er spesialister på kommunikasjon – en av demokratiets viktigste byggesteiner. », skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Slik skal kommunikasjonsforeningen feire 75 årsjubileet Kommunikasjonsforeningen fyller 75 år i år. Lover å markere jubileet gjennom hele året.
2023 – året vi gikk fra krise til krise «NRK-programmet Bamsegutt, Sindre Finnes’ aksjekjøp, solbrille-tyveri, politikervennskap, rentemarginer og offentlig refsing. Krisekommunikasjon har satt preg på dette året», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Kommunikasjonsforeningen svarer på kritikken: Vi er helt på nett «Vi vet hva internett er og lever ikke i den villfarelse at alle kommunikasjonsarbeidere jobber analogt og kun håndterer presse. », skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Har kritikerne våre litt rett? «Bremseklosser, dørlukkere og kakepyntere. Har kritikerne våre litt rett når de kaller kommunikasjonsfolk alt dette? », skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
– Det er blitt en myte om at det er greit å angripe oss. Det er noe vi må jobbe med Nå skal Kommunikasjonsforeningen finne ut hvor godt omdømme kommunikatører egentlig har.
Hvorfor tviholder politikerne på hemmelige møter? «Rikspolitikere vil ikke røpe hvem de har møter med, men sommerens habilitets-skandaler viser at tiden nå er overmoden for et lobbyregister», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Habilitetskrisene er en demokratikrise «Regjeringens gjentatte habilitetskriser handler om langt mer enn kjøp av aksjer og innstilling av gode venner til verv. Det handler om tilliten til vårt demokrati», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Derfor kaster vi løpesedlene i søpla «Selv om retorikken skinner mot oss i mangfoldet av kanaler, hjelper det fint lite hvis vi ikke har tillit til partiets politikk eller personene som topper partilisten», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.